.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخشش سیمای مازندران در جشنواره فجر

فیلم مستند در جستجوی پلنگ ایرانی( مازندرانی) به کارگردانی فتح الله امیری ، تولید سیمای مرکز مازندران در سی امین جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین فیلم مستند سیمرغ جشنواره را از آن خود کرد .

به گزارش شمال نیوز ، در جستجوی پلنگ ایرانی که به تولید سیمای مازندران به سفارش معاونت امور استانهای سازمان تولید شد . در 3 بخش ، بخش فیلم برتر ، بخش کارگردانی ، بخش پژوهش کاندیدای جشنواره شد که در نهایت در بخش بهترین فیلم برتر تندیس جشنواره را کسب کرد بر پایه این گزارش این فیلم در روز 13بهمن ساعت 14 درسالن شهر قصه سینما آزادی، یکشنبه 16 بهمن ساعت 17:30 در سالن شماره 4 پردیس سینمایی ملت و روز چهارشنبه 19 بهمن ساعت 13:30 در سالن شماره 3 سینما فلسطین به نمایش در امد.

در قسمت اول این مستند که با نام در جستجوی پلنگ ایرانی است وضعیت پلنگ های منطقه، طعمه ها و رقبای آنها و نمایش برخی رفتارهای منحصر به فرد پلنگ به تصویر کشیده شده است. این رفتارها شامل تعیین قلمرو پلنگ نر، رفتارلاشه خواری پلنگ ماده، یافتن مکانی برای زایمان پلنگ ماده و تعقیب مرال توسط پلنگ است.

از جمله صحنه کم نظیر ثبت شده در این فیلم صحنه گاو بانگی مرال است که در نوع خود یکی ازبی بدیل ترین صحنه های حیات وحش ایران به شمار می رود که به تنهایی ارزش دیدن دارد.

این مستند تولید علاوه بر تاثیرگذاری بر فرهنگ عامه، هشداری به مستولان برای حفاظت از پلنگ ایرانی (مازندرانی )است.

عوامل تولید :

مستند در جستجوی پلنگ ایرانی(مازندرانی ) را فتح الله امیری نویسندگی و کارگردانی کرده است و گروهی از پژوهشگران محیط زیست از جمله دکتر باقر نظامی بلوچی و دکتر محمد صادق فرهادی نیا با همکاری بزدان سینکایی و رحمان اسحاقی دو تن از محیط بانان استان مازندران کار پژوهش مستند را برعهده داشته اند.

گروه تصویربرداری: فتح الله امیری، باقر نظامی بلوچی، محمد نورمحمدی، مرتضی اسلامی دهکردی، نیما عسگری، مسعود حاضری، احسان جنتی، علی هاشم پور/ تدوین: مجید محمد دوست/ آهنگساز: بابک میرزاخانی/ صدابردار: احسان امیری/ صداگذار: مهدی رمضانی/ دستیار تهیه: صدیقه قاسمی مرزبالی/ مدیر تولید: مرتضی اسلامی دهکردی، علی احمدی زرین کلاهی/ مدیر برنامه: دکتر باقر نظامی بلوچی و پشتیبانی فنی و ساخت تجهیزات: مهندس جواد رضانژاد گتابی و مهندس پوریا محمدی.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عمر مختار 27 بهمن 1390
حتما دکتر شجاعی مشاورش بوده؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.